zaterdag 7 januari 2017

Combineren kan je leren

Ik speel bijna altijd op safe. In het dagelijkse leven (de eeuwige twijfelaar) maar ook op creatief gebied.
Twee kleuren combineren doe ik vaak en dat vind ik van mezelf al behoorlijk dapper maar twee verschillende prints combineren vind ik al helemaal een uitdaging.

Her en der op blogs, Instagram, Pinterest en facebook zie ik regelmatig staaltjes creativiteit passeren in het combineren van stoffen, kleuren en prints.

Ik besloot daarom een tijd geleden het er gewoon op te wagen. Zo kieperde ik op een moedige dag twee verschillende prints in mijn winkelkarretje van Droomstoffen.

De stof bleef veel te lang liggen maar toen ik recent ontdekte dat de zoon ook bijna door zijn pyjama's heen zat besloot ik het erop te wagen.

Ik mixte en matchte en tadaa ziehier de, naar mijn normen, gedurfde pyjama!



Als jullie nog tips hebben over hoe je het best stoffen combineert, ik hoor het graag!

Stoffen: Droomstoffen

8 opmerkingen:

  1. Ik ben zelf ook geen combinatieheld hoor. Ik ga meestal safe voor effen boordjes, liefst in een kleur die terugkomt.
    "Lekker opvallen met een vleugje neon" is dus niet aan mij besteed. Ik durf dat niet.
    Maar jij bent al een combineerkoningin met paspel en kraagjes, dus mijn advies: gebruik uw paspelverstand ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herkenbaar! Het combineren van stoffen vind ik ook vaak moeilijk. Sommigen lijken daar wel natuurtalenten in hé. Jou pyjama is super geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prima combi, zou ook prima in een niet-pyama versie kunnen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk hoor!!! Met streepjes durf ik wel al eens te combineren, maar heel gedurfd ga ik ook niet ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke combinatie... Ik combineer meestal ook met een effen boordje, maar dit heeft toch net dat tikkeltje meer vind ik...

    BeantwoordenVerwijderen