dinsdag 24 januari 2017

Nog twee om het af te leren

Al meer dan 8 jaar is er steeds wel iets wat in huis veranderd wordt. Dat moet ook wel want toen we ons huis aankochten was het nu niet bepaald gezellig. Zo werden enkele jaren geleden onze ramen vervangen en ontbrak het mij aan moed om onze slaapkamer opnieuw te schilderen. Hierdoor sliepen we elke nacht gedurende ongeveer 3 jaar in een onafgewerkte slaapkamer. Ooit geschilderd maar opnieuw bijgeplamuurd aan de ramen, zonder gordijnen (wees gerust, wel rolluiken) en gewoon 'verouderd'.

Afgelopen weken bracht ik daar verandering in. Ik trok vol goede moed naar de doe-het-zelf-zaak en kocht een staaltje verf. Vanaf dan ging de bal aan het rollen, de verfborstel in dit geval. De foto's van de make-over houden jullie nog te goed, er moeten namelijk nog een paar kleine afwerkingetjes gebeuren maar daar heb ik manlief voor nodig.

Wat ik jullie al wel kan laten zien zijn de twee kussenslopen die ik maakte om de kamer net dat tikkeltje gezelliger te maken, omdat de basis heel neutraal is. 
Ik deed net hetzelfde als in mijn vorige blogpost ... een voorpand breien en dat aan een achterpand (tricot en gekookte wol in dit geval) naaien. Simpel maar omwille van het breiwerk wel tijdrovend. Ik ben helemaal verliefd op deze twee exemplaren. Wat vinden jullie ervan?






Ik kan in ieder geval niet beloven dat het maar bij deze twee zal blijven :-).

12 opmerkingen:

  1. oh ze lijken mij in ieder geval lekker zacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Maar wat bedoel je met gekookte wol?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Gekookte wol is een andere benaming voor wolvilt.

      Verwijderen
  3. Ze zijn prachtig!
    Welke wol gebruikte je voor de grijze?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wol van de zeeman 😁 Is zo bol waar de kleur van veranderd, echt super mooi 😍

      Verwijderen
    2. Bedankt! Hoeveel had je er nodig voor een kussen?

      Verwijderen
    3. Ik deed enkel de voorkant en gebruikte dubbele draad. Ik heb van de twee bollen 3/4e opgebruikt gok ik.

      Verwijderen
    4. Heel erg bedankt voor je snelle reacties!

      Verwijderen
  4. Leuk en ik ben er zeker van dat zoiets de kamer helemaal af kan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel tof gedaan ! Ga ik ook eens uit proberen

    BeantwoordenVerwijderen